-
részletek -
29
Zavarónak
találom az embereket.Ennek két fõ oka van.
Az
elsõ fõ oka, hogy az emberek sokat beszélnek anélkül, hogy egyetlen
szót kiejtenének. Siobhan azt mondja, hogy ha valaki felvonja az egyik
szemöldökét, az rengeteg eltérõ dolgot jelenthet. Jelentheti, hogy
„Szexelni akarok veled”, de azt is jelentheti: „Szerintem most nagyon
ostoba dolgot mondtál.”
Siobhan
azt mondja, hogy ha becsukjuk a szánkat, és orron
át hangosan
kilélegzünk, az jelentheti, hogy
megkönnyebbültünk, vagy unjuk
magunkat, vagy haragszunk, minden attól függ, mennyi levegõ
jön ki az
orrunkon, és milyen gyorsan, és milyen alakú a
szánk, miközben ezt
csináljuk, és hogy ülünk, és mit mondunk
elõtte, és még száz másféle
dologtól, amik túlságosan bonyolultak ahhoz, hogy
néhány másodperc
alatt meg lehessen fejteni õket.
A
második fõ ok, hogy beszéd közben az emberek gyakran
használnak metaforákat. Például ezek
metaforák:
Halálra röhögtem magamat.
Összekarmolja magát tõle.
A füleden ülsz?
Hülye, mint a sötét éjszaka.
A kutya alulról szagolta az ibolyát.
A
metafora szó azt jelenti, hogy valamit átviszünk az
egyik helyrõl a másikra, és a görög μέτα (vagyis
egyik helyrõl a másik helyre) és Φέρέν (vagyis
vinni) szavakból ered, és akkor keletkezik, amikor valamit egy olyan
szóval írunk le, ami mást jelent. Ez azt jelenti, hogy a metafora szó
egy metafora.
Én
úgy gondolom, hogy hazugságnak kellene nevezni, mert az
éjszaka nem
hülye, és senki sem a fülén ül. Ha pedig
megpróbálom képként látni
magam elõtt a kifejezést, csak megzavarodom tõle, mert ha
elképzelek
valakit, aki magát karmolássza, annak semmi köze
ahhoz, hogy nagyon
szeretünk valakit, és csak elfelejtjük tõle, hogy az
illetõ mirõl
beszélt.
Az én nevem metafora χριστοζ (vagyis Jézus Krisztus) és Φερέιν szavakból
származik, és így nevezték el Szent
Kristófot, mert átvitte Jézus Krisztust egy
folyón.
Az
ember persze kíváncsi, hogy minek
hívhatták a szentet, mielõtt
átvitte
Krisztust a folyón. De nem hívták
semminek, mert ez egy apokrif
történet, vagyis ugyancsak hazugság.
Anya
mondogatta, hogy a Christopher ebbõl következõleg kedves
név, mert a
történet a jóságról és a
segítõkészségrõl szól, de én nem
akarom, hogy
a nevem egy jóságról és
segítõkészségrõl szóló
történetet jelentsen.
Azt akarom, hogy a
nevem engem jelentsen.
További
részletek a könyvõl itt olvashatók.